سخن مدیریت با اولیا ارجمند

نگاه عمومی به مرکز پیش دبستانی امام حسین(علیه السلام)

از آنجا که مراکز آموزش پیش دبستانی مانند مدارس محل زندگی و خانه دوم کودکان بوده و محیطی مقدس ودارای حرمت است، لذا رفتارهای کلیه افراد اعم از همکاران، خانواده ها، دانش آموزان و مراجعه کنندگان باید به گونه ای باشد که امنیت جسمی و روانی لازم برای تعلیم و تربیت نوآموزان را فراهم آورد و همه ملزم به رعایت  قوانین مدون مرکز آموزش پیش دبستانی می باشند

بند یک :  نوآموز در خانه

1-ساعت خواب کودک بهتر است حداکثر ساعت 9 الی 10  شب در فصول پاییز و زمستان، و به تناسب آن در فصول دیگر باشد.

2- حتی‌الامکان وقت خانواده بوسیله‌ی تلویزیون گرفته نشود، وکتابخوانی، ورزش، کارهای عملی ‌و مصاحبت‌ اعضای خانواده با هم، جای تلویزیون را بگیرد. در صورت ضرورت ، نوآموز حد اکثر 1تا 5/1 ساعت از وقت خود را در مشاهده تلویزیون،‌ آنهم در مشاهده از برنامه‌های کودک، فیلم‌های بدون خشونت و رفتار‌های غیر اخلاقی صرف کند.

 3- اکیدا توصیه می شود از فیلم‌های غیر شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران استفاده نشود.

  با توجه به مضررات غیر قابل اجتناب شبکه های ماهواره‌ای، و اثرات مخرب آن برای فرزند شما، به خانواده نوآموزان پیش دبستانی امام حسین (ع) اکیدا توصیه می شود که از این شبکه‌ها و مشتقات آن (نظیر فیلمهای ضبط شده از آنها) استفاده نشود.

4- کار و بازی با رایانه حداکثر 1ساعت، در صورتی که بازی فکری و سالم باشد و حداکثر نیم ساعت در صورتی که بازی پر‌تنش و مهیج باشد؛ و حتی الامکان از اینگونه بازیها خودداری شود . بازی های خشن‌و نامناسب به هیچ عنوان استفاده نشود.   

بند دو: تعاملات بین نوآموز و خانواده

رعایت اصول و موازین دینی و حفظ حریم ها در مواردی نظیر پوشش و ارتباط کلامی اعضا‌ی خانواده‌ در مقابل فرزندان، نقش بسیار مهمی در شکل گیری رفتار فرزندان شما دارد.

 لذا والدین محترم را به رعایت صبر و تحمل در برابر فرزند،‌ و عدم تنبیه بدنی و کلامی،‌ توصیه نموده و خواهشمندیم :

 هر روز مدت مشخصی را به صرف وقت با فرزند خود جهت بازی و گفتگو با او در موارد مورد علاقه و انجام فعالیتهای مشترکی که به رشد دانش، مهارتها، فرهنگ و معرفت فرزندتان کمک می کند، نظیر مطالعه مشترک قرآن کریم، خواندن اشعار و توضیح و بحث در مورد آن، ساخت کاردستی و کارهای خلاقانه و نظایر آن اختصاص دهید.

بند سه: تعامل و حضور خانواده در پیش دبستانی

_ با توجه به مقدس بودن محیط آموزشی ، و تاکید بر محوریت دین و قرآن، لازم است تا پوشش خانواده های محترم، اعم از خانمها و آقایان، در هر گونه تعامل با مرکز پیش دبستانی مطابق شأن، خط مشی ورویکرد ذاتی وقوانین مجموعه های آموزشی امام حسین (ع) باشد  .لذا لازم است تا خانواده های محترم هنگام حضور در مرکز وشرکت در برنامه ها وجلسات ، از آرایش ، استفاده از زیور آلات، پوشیدن لباس جلب توجه کننده، و هر گونه پوشش غیر مناسب خودداری فرموده و به رعایت موازین اخلاقی و آداب معاشرت، بخصوص در برخورد با مربیان، معلمین، دانش آموزان و دیگر همکاران توجه شود.

_ توصیه می شود تماس تلفنی با مربی، معلمین و سایر کادر مرکز فقط در مواقع واقعا ضروری، و در زمان و به شکل مناسب اعلام شده توسط ایشان انجام شود،‌ و از تماس با منزل یا تماس در ساعات غیر کاری، و طولانی نمودن کلام خودداری نمایند.

_ پیش دبستانی برای سازمان دادن و ارتقاء دائمی فرایند تعلیم و تربیت،‌ نیازمند ارزش یابی دائمی چند جانبه‌ است. قطعا بخش مهمی از این ارزش یابی باید با کمک و یاری خانواده های محترم انجام شود. به همین لحاظ صرف وقت با حوصله در تکمیل صحیح و دقیق پرسشنامه ها، و شرکت در مصاحبه‌هائی که مدرسه تنظیم می کند، کمک بزرگی به این کار خواهد نمود.

_ به خانواده های عزیز توصیه می شود، برای برقرار ارتباط بهتر با فرزند خود و پیش دبستانی و آگاهی از وقایع و فعالیتهای مرکز، گزارشهای عملکرد دانش آموز وکلاس را درسایت پیش دبستانی یا در کانالهای کلاسی پیگیری و مشاهده فرموده و درجلساتی که از سوی مرکز پیش دبستانی به صورت متمرکز برگزار می شود نیز شرکت مستمر داشته باشند .

_ برای رفع مشکلات رفتاری و آموزشی فرزندتان (چه در مدرسه و چه در منزل)، لازم است تا مربی و خانواده و مشاور امور تربیتی مرکز پیش دبستانی به صورت متعامل و مرتبط با یکدیگر به رفع مشکلات بپردازند وبا آنان به عنوان راهنمایانی امین،مشورت کنند.

_ شما می‌توانید نقدها و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف مرکز پیش دبستانی رابا مدیریت در میان گذاشته، و از بازخواست مستقیم یا هر نوع برخورد با نوآموزان یا سایر همکاران مدرسه جدا خودداری فرمائید.

با تشکر _ تیموری _ مدیریت مرکز پیش دبستانی امام حسین (علیه السلام)– واحد 2

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20