برداشتن وسایل دیگران توسط کودک و علت برداشتن وسایل چیست؟

برداشتن وسایل دیگران توسط کودک و علت برداشتن وسایل چیست؟

فازغ از اینکه یک بچه چند سال داشته باشد، برداشتن وسایل دیگران توسط کودک که در اصطلاح عامیانه به آن دزدی کردن می گویند، رفتاری است که باعث اذیت شدن و آزار دیدن والدین او می شود. قطعا ناراحت کننده است که بدانید کودک دلبند شما چیزهایی را که متعلق به خودش نیست، بدون اجازه گرفتن از دیگران برمی دارد. اما آیا این احتمال وجود دارد که برداشتن وسایل دیگران توسط کودکان به مشکلات جدی تر و عادت دزدی کردن در آینده منجر شوند؟ این سوالی است که وقتی پدر و مادری مچ فرزند خود را در حین دزدی می گیرند، ذهن آن ها را به خود مشغول می کند. اگر شما هم با چنین معضلی در زندگی خود روبرو شده اید، می توانید برای یافتن پاسخ این سوال و همچنین رسیدن به راه حلی موثر برای جلوگیری از تکرار برداشتن وسایل دیگران توسط کودک، با ما در این مقاله همراه شوید.

آیا کودکان خردسال می فهمند که برداشتن وسایل دیگران کار اشتباهی است؟

لزوما خیر. در حقیقت، بسیاری از کودکان خردسال وسایل دیگران را بدون اجازه و سوال کردن از آن ها برمی دارند، زیرا از نظر وضعیت رشد و تکامل، بچه ها در این سن هنوز قدرت این را ندارند که مرز میان آنچه که متعلق به آن ها است و آنچه که برای دیگران است را به درستی درک کنند.

تا حوالی سن سه تا پنج سالگی، بدون اجازه برداشتن چیزی که علاقه کودک شما به خود را جلب کرده است، نباید به عنوان سرقت در نظر گرفته شود، چون او به زشتی و ناپسند بودن این کار واقف نیست. با صبوری و آموزش دادن، بچه ها معمولاً از حدود دوره کودکستان تا کلاس اول، کم کم می توانند درک کنند که دزدی کردن، کار اشتباهی است. در این مرحله، آن ها شروع به درک این مفهوم می کنند که مردم در واقع مالک وسایل مربوط به خودشان هستند و برداشتن وسایل و اموال متعلق به آن ها بدون اجازه، کار درستی نیست.

گرد آورنده : سرکار خانم وجدانی(مربی)

تایید کننده : سرکار خانم تیموری (مدیریت آموزشگاه)

منبع: تیم تألیف وترجمه ی نی نی پلاس


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20