چرا ژیمناستیک برای کودکان مناسب است

تراکم عضلات و قدرت کودکان را افزایش داده وکودکان از بچگی ورزشکار می شوند ،همچنین کمک می کند تا بچه ها یاد بگیرند که چگونه تعادل خود را حفظ کنند .
ژیمناستیک دروازه ای برای سایر ورزش‌ها مانند فوتبال ،والیبال،هندبال و غیره است ،
به بیانی دیگر ژیمناستیک مادر همه ورزش ها می باشد.

مزیت ورزش ژیمناستیک برای دختران :
۱-به دختر شما کمک می کند تا از کودکی به خود متکی باشد .
۲- به خاطر ماهیت اجتماعی خود به آنها در ایجاد شخصیتی گرم و جذاب کمک می کند.
۳-به آنها در ایجاد مقاومت و استقامت کمک می کند واهمیت ادامه دادن رقابت را به آنها می آموزد.به طور کلی کودکان در سن ۴ تا ۶ سالگی تمایل فراوانی به فعالیت های جهشی ،دویدن، پریدن و بازی های پرتحرک دارند.
سن طلایی برای شروع ژیمناستیک ۵ تا ۶ سالگی است و انجام روزانه تمرینات درست ژیمناستیک موجب ارتقاء مهارتهای حرکتی بدن می گردد حتی مهارتهای حرکتی اثر معجزه آسایی روی عضلات و استخوان های بدن دارد ،یکی از مهم ترین مهارت ها در ژیمناستیک کودکان به دست آوردن اعتماد به نفس است.

آیا ژیمناستیک قد کودکان را کوتاه میکند؟

افزایش قد مرتبط با صفحات رشد بدن است. ورزش در سطح آماتور نه تنها مانع رشد قدی کودکان نمی گردد بلکه سبب تحریک صفحات رشد و استخوان ها شده و با تحریک هورمون رشد که جهت رشد کودکان نیاز است به رشد طولی آنها یاری می رساند.

فواید ژیمناستیک:

۱_هماهنگی و انعطاف پذیری
۲_یادگیری الگوی صحیح حرکت کردن
۳_اعتماد به نفس
۴_هدف گذاری
۵_قدرت بدنی
۶_تاثیر مثبت بر سلامتی
۷_سرگرمی

ژیمناستیک:

ژیمناستیک یکی از بهترین ورزش‌ها برای آموزش بهداشت عمومی و سلامتی است. مطالعات متعددی در مورد فواید ژیمناستیک صورت گرفته است که نشان می‌دهد ژیمناستیک برای استخوان، عضله و سلامت شناختی مفید است. این ورزش نه تنها به ساخت عضلات و بهبود انعطاف پذیری افراد کمک می‌کند، بلکه به ژیمناست‌ها در انتخاب زندگی سالم، داشتن اعتماد به نفس و توانایی تصمیم گیری هوشمندانه نیز کمک می‌کند.

شرکت در ژیمناستیک از سنین کودکی بسیار مهم است. در این سن تمام گروه‌های عضلانی، قدرت و انعطاف پذیری لازم را بدست می‌آورند.

هماهنگی
آموزش ژیمناستیک به بهبود هماهنگی و حرکات بدن کمک می‌کند.افزایش هماهنگی و تعادل می‌تواند به افزایش آگاهی و حرکات بدن کمک کند. هر نوع ورزش سازمان یافته مانند ژیمناستیک می‌تواند سرعت و تعادل کودکان را بهبود بخشد. علاوه بر این، قدرت و چابکی بدن را افزایش می دهد.

افزایش انعطاف پذیری
از آنجا که ژیمناستیک شامل حرکات خاصی مانند موانع و چرخش‌هاست، بهبود انعطاف پذیری بسیار مهم است. خم شدن و پیچ و تاب خوردن در ژیمناستیک باعث کاهش هر نوع عضله و سفتی مفصل می‌شود. بنابراین ژیمناست‌ها می‌توانند طیف گسترده‌ای از حرکات را بدون آسیب دیدن مفاصل و عضلات خود انجام دهند.

تایید کننده : سرکار خانم تیموری (مدیریت آموزشگاه)

گردآورنده : سرکار خانم مومن (مربی ورزش )

منبع :سایت ورزش و سلامتی


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20