کار با رنگ انگشتی با موضوع دهه فجر مربی نقاشی خانم آقایی_بهمن

در تاریخ ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ با نو آموزان عزیزمون پرچم ایران را با استفاده از رنگ انگشتی نقاشی و رنگ آمیزی کردن خیلی تجربه خوب و جالبی در کنار هم و دوستان نازنینشون را تجربه کردند .نقاشی انگشتی و اهمیت آن برای کودکان با بررسی ها و تحقیقاتی که در این باره شده است محققان به این مسئله دست یافته اند که نقاشی انگشتی کودک بسیار کاربردی و پر اهمیت است. برای پی بردن به اهمیت آن باید به چند فاکتور توجه شود.

– پرورش خلاقیت
کودکانی که از همان ابتدا تمایل به نقاشی انگشتی با گواش و یا دیگر ابزار نقاشی دارند، در واقع عملکرد نیمکره راست مغزشان نسبت به نیمکره چپ غالب است و نسبت به بقیه کودکان در انجام امور هنری فعال تر و خلاقانه تر هستند و مدام دست به اقدامات جدید برای خلق یک اثر هنری زیباتر می زنند.

– تقویت حافظه
نقاشی کردن به طور مداوم باعث خالی شدن احساس هیجان، شور و نشاط در کودک می شود و باعث یادآوری مداوم مهارت ها و تقویت حافظه می شود و با افزایش سن فرد دچار آلزایمر نشده و همیشه ذهن فعال و آماده نوآوری و پردازش ایده های جدید را دارد.

– افزایش تمرکز
نقاشی انگشتی با گواش برای کودکان باعث افزایش تمرکز بر روی انجام یک اثر هنری می شود تا کودک بتواند کشیدن نقاشی انگشتی را با موفقیت به اتمام برساند.

-مهمترین مزایای نقاشی انگشتی برای کودکان
نقاشی با انگشت برای کودک یک فعالیت هنری هیجان انگیز است که طی انجام نقاشی میتواند به دلخواه هر شکلی که در ذهن دارد را به تصویر بکشد و از اینکار لذت وصف نشدنی را تجربه نماید. نقاشی انگشتی برای کودکان دارای مزایای بسیار زیادی است که سعی داریم در این مطلب شما را با تعدادی از آن ها آشنا کنیم.

– آموزش ترکیب رنگ ها
کودک در هنگام نقاشی انگشتی با گواش میتواند با مفاهیم ترکیب رنگ ها با یکدیگر و اینکه چه رنگ های جدیدی را می توان با این روش ساخت آشنا شود. این مسئله و یادگیری رنگ ها به فهم آسان تر و سریعتر کودک در سال های بعدی و در دوران آموزشی کمک قابل توجهی میکند .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20